Grå va namnet på dagen.

Hejsan
Sofia Berglund heter jag och Kullingshagens My är min häst!              My är under omskolning från travare till ridhäst och planerna är att vi ska kunna starta lite fälttävlan då både hoppningen och dressyren faller sig för henne :)
Hejsan!
Kullingshagens My är varmblod på 13 år och som jag haft sedan december 2010.
Ja och vem är jag då... Jag heter Sofia och är nyss fyllda 19 år. Tog studenten från naturbruksgymnasiet Uddetorp i våras och började jobba med en gång.
Tillbaka till Mysan då! Mysan är alltså min lilla guldklimp(bokstavligt talat) som är helt underbar! En egensinnig märr som anser att hon ska få göra precis som hon vill... Damen ifråga är alltså en föredetta travare som jag har planer på att kunna starta lite fälttävlan med, så fort hon hittat sin egen balans, då hon har ett rätt trevligt steg när hon väl slappnar av och hon har en hyfsad hoppteknik.
Men nu under hösten och vintern har de varit vila som gällt för henne då hon i slutet på juli skadade djupa böjsenans förstärkningsband... men som det är nu så har vi börjat sätta igång lite smått då hon ska jobbas i skritten ganska mycke. Och mellan varven tar vi en sväng på grusvägarna så hon får trava lite..
Bilden är ifrån sista tävlingen vi han med innan hon skadade sig.
Jutagården 60 cm
Kullingshagens My
1999
e: Speedy Tomali u: Florida Flame.
Ägare: Sofia Berglund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0