Härlig dag!

Det blev inga bilder. mamma är magsjuk så hon kom inte så långt..
men red gjorde jag i alla fall:)
Jag red mysan först. Var ute en sväng och tränade lite förhållningar och övergångar, då det är där allt blockerande hos mysan kommer ifrån.. tror ja. de gick faktiskt riktigt bra, trots att hon va överaktiv och hyperpigg. Dock tyckte jag att hon inte gick helt rent det sista, men ja kunde inte avgöra om de va hälta eller och det bara va så att hon va stapplig..

Castor sen då. red en rätt lång sväng ute och jobbade på att få upp honom i formen då han är ganska framtung. I början var han rätt pigg och tittig men när ja satte mig ett par ggr i traven slappnade han av och började jobba. Skritten och traven var väl inte helt hundra men han tog igen det i galoppen! Kunde reglera formen väldigt mycke, och det samma med tempot. Han har börjat försöka sticka när syrran rider ut och jag kände lite tendenser till de, men la bara in ett galoppombyte så slappnade han av i munnen!  Så jäkla trökigt att ja inte vart typ tre år yngre och fortfarande fick tävla ponny, för Cartor är verkligen en ponny i min smak!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0