Vill ha/ Ska ha...

Nästa stora inköp till mysan är två saglar! till och börja me en dressyr och när vi börjar träna på allvar så ska de bli en hopp också!
Dressyrsadeln blir en svart Tekna om den passar mysan. Men bommen är ändringsbar genom att den hettas om vilket jag tycker är grymt mycke bättre gämfört me ex wintec och andra sadlar med ändringsbar bomvidd genom utbyte av järn. Tekna sadlarna är gjorda av ett syntet material som med ögat inte går att se skillnad på med läder, dock känner man det. men eftersom jag inte har några planer på att tävla dressyr så känns det som en bra sadel! Ca 6100:- går den på ny. ( finns också hopp. den går på ca 5500:-)
Som hoppsadel har jag inte bestämt mig, eller rättare sagt jag har inte kollat så mycke. men hälst av allt skulle jag vilja ha den här!
en john whitaker junior pro ltd edition flag... men som som namnet säger är det en juniorsadel. största är 15,5" eller 16" har jag för mig.. vilket är sätt surt, för den är sjukt snygg!
Annars skulle ja vilja ha en Prestige Arezzo D.
Men den går på Ca 25 000:- och även begagnad blir den nog ganska dyr, så vi får se när tiden för en hoppsadel kommer :)
puss

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag har en svar Tekna dressyr som både jag och Nappe är skit nöjda med !

Min sänklar har verkligen hamnat rätt efter att jag fick den sadel :)

2012-01-24 @ 23:04:42
URL: http://ridtravaren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0