Ny häst?

Mysan har en väldigt lugn period just nu. har haft massören ute, som konstaterade att mysan har myskelinflamationer i nästan hela kroppen :s så hon går på Djävulsklo och massa massage och bara ta de lugn även om hon får jobba lite lättare pass. hon får nämligen inte bli spännd eller frustrerad. så just nu består ridpassen utav ca 30-40 minuter skrittarbete som "uppvärmning", sen varvar vi trav och mer sktitt i kanske 15 minuter, och sedan skrittar jag i regel av för hand :)

Igår va vi dessutom hos Fredrika och red. vi va ute på en skrittur på nästan 2 timmar, med bara lite kort trav och sen fick hästarna rejsa upp för en back i galopp xD
När vi kom tillbaka till fredrikas stall sadlade vi av och red ner till vattnet :) mysan tyckte inte de va lika leskigt den är gången utan plaskade massor ihop me billy :)
(Fredrika och hennes Billy)
(En pigg men väldigt avslappnad My)

SEN!.... i lördags var jag iväg och provred två halvblod ;D Ett sto efter Quite Easy-Robin Z på 10 år, och ett sto på 12 år efter Trombon-Weinstern. Farfar va Utrillo ;D

Quite Easy- stot heter Quite Cute och va allderles för känskig för min smak! gick inte ta i henne utan att hon började bralla och dumma sig, jag höll dessutom på att åka av för första gången på 5-6 år xD

Walensia, som Trombon avkomman heter var verkligen en häst i min smak. Lite av den gamla sortens Sv-halvlod, Grövre och stabil, men med ett otroligt härligt tryck frammåt. Hon va inte direkt den snyggaste häst ja sett, och har nog nästan 150 kg runt magen ;D
(Översta: Quite Cute, Understa: Walensia)
(Juste, Ja har köpt en ny hjälm! Charles Owen´s fälttävlanshjälm. Marinblå med svenska flaggan i nacken)

Ägaren hade tydligen en eventuell köpare till Walensia, men vill inte hon ha henne så får jag hem henne på foder :D:D Det vore så jäkla härligt!! då kan mysan få den tiden hon behöver på sig, utan att jag behöver få abstinenns och jobba henne för hårt :)

Kommentarer
Postat av: emilia

hej, håller du med mig om inlägget med hjälptyglar? om inte? berätta varför! /http://storyofourlife.webblogg.se/

2012-07-27 @ 17:49:29
URL: http://storyofourlife.webblogg.se
Postat av: Sandra på SSridsport.blogg.se

Mysigt! :)

2012-07-30 @ 12:55:56
URL: http://Ssridsport.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0